luni, 13 august 2012

In sfarsit pe Vf. Retezat - 03-05.08.2012

Se apropie week-endul si inca nu stim ce facem, unde mergem si cine merge. Vineri ne dam seama ca doar eu si Bogdan am ramas disponibili pentru week-end la munte. Avem bagajele facute pentru munte si dormit la cort, dar inca nu stim unde mergem :). Plecam din Timisoara, oprim la Lugoj sa luam de mancare si apoi in parcare hotaram directia: Carnic ( Retezat). Eu nu am mai fost niciodata aici, iar Bogdan are vreo 10 ani de cand nu a mai fost. Ajungem noaptea pe la ora 11-12, punem cortul intr-un camping in zona Carnic si la somn.

Sambata ne trezesc razele soarelui. Se incalzeste in cort asa ca esti nevoit sa iesi. Punem de-o cafea, luam micul dejun si stabilim traseul pentru ziua in curs: Carnic-Pietrele-Culmea Lolaia-Vf. Retezat-Valea Stanisoarei. Am ales perfect acest traseu, urcam pe creasta, dam de afine bune bune. Practic pauzele noastre au fost de mancat afine si facut poze :). Ajungem pe Vf. Lolaia, peisajul e minunat, se vad creste de jur-imprejur. Incepe sa ma lase genunchii dar nu ma opresc :-). De aici nu mai e mult pana pe Vf. Retezat, inaintam si dupa 50 minute suntem sus. Facem pozele "IoLA" ca toata lumea, luam pranzul si plecam caci deja se cam innoreaza.

Continuam drumul inspre Valea Stanisoarei. Incepe sa ploua, insa mai mult sa ne sperie. Nu dupa mult timp se opreste, coboram deja la lacuri. E perfect traseul pentru coborare. Cerul din nou se lumineaza si ne lasa sa facem cateva fotografii si aici. In aprox 4h  de la plecarea de pe Vf. Retezat ajungem la Carnic; inca e lumina afara. E mai multa lume in camping, inclusiv o tabara de cercetasi. Luam si noi cina, savurez o bere Ciuc cu lamaie care imi place mie si nu prea tarziu ne punem la somn.

Duminica nu avem planuri mari, asa cu dupa micul dejun si dupa ce strangem toate bagajele mergem si la Cascada Lolaia, foarte aproape de zona Carnic. O admiram, pozam si cam atat.

Ne gandim sa vedem ce sa mai facem avand in vedere ca e devreme de ajuns acasa. Pe principiul sa mergem in locuri in care nu am mai fost am decis sa mergem la Poiana Marului :). Un loc desi aproape de casa la care eu n-am reusit pana acum sa ajung. Astfel ca am ajuns si acolo, la baraj, la coada lacului, insa ne-am tirat rapid...n-am ramas prea impresionata de zona.

A fost un week-end productiv pentru mine, am vazut locuri noi si Varfuri noi :)

Mersi Bogdan pentru ca m-ai suportat! ;-)