miercuri, 12 noiembrie 2008

Amintiri din vara - Canyoning pe Samothraki 29 iun - 06 iul 2008


... pentru inceput tin sa precizez ca am tinut sa pun pe blog si acesta tura din vara pentru ca imi aduc aminte cu drag de zilele petrecute in Grecia

Noi am ajuns acolo cu ocazia unui eveniment ce se organizeaza in fiecare an numit "5th Hellenic Canyoning Meeting Samothraki" ,  la invitatia "Asociatiei de Canyoning E.S.E.F Grecia"
Participanti din partea Asociatiei Romane de Canyoning: Igor, Costache, Ceaparu, Elena, Felix, Ioana, Oana, Tudor, Alien

Sa va spun cate ceva despre insula....
Insula Samothraki este localizata in nordul marii Egee si ocupa o suprafata de 178 km2
Insula beneficiaza de 59 km de coasta si este dominata de M. Saos (cel mai inalt varf: Fegari 1611 m ). Populatia insulei este de 2700 locuitori. Din punct de vedere geologic Muntele Saos este format din sisturi, granit si roci vulcanice.



Accesul pe insula se face cu feribotul din portul Alexandroupoli. Camparea s-a facut in campingul Verades aflat pe malul Marii ( la 15 km de portul Kamariotissa ).
Insula dispune de 10 canioane echipate de diferite nivele de dificultate. Echipa Romaniei a reusit sa parcurga doar 5 dintre acestea.

Prima zi in care am ajuns a fost cea in care am pregatit tabara, am pus corturi si apoi am facut pentru prima si ultima data baie in mare...






Canionul Kremastos ( ziua 1: Ioana, Elena, Felix, Tudor )


  • situat in partea de sud a insulei canionul se diferentiaza prin faptul ca are iesirea direct in mare . Altitudinea de intrare este la 255m si necesita un mars de inaintare de 3h de la cea mai apropiata plaja. Caldura mare, vreo 35 grade cu capu prin soare....
  • accesul pana la acesta plaja de unde am inceput urcarea si recuperarea din mare s-a facut cu vaporul inchiriat de organizatori. Pe canion am fost vreo 30 oameni, participanti si ei la acest eveniment
  • din punct de vedere tehnic canionul are 9 cascade. Tot aici am intalnit si cascada cu cea mai mare lungime de pe insula: 83m
  • apa nu era foarte multa, insa se compenseaza, ultima cascasa - cea de 36 m - coboara direct in mare....MINUNAT !!!
  • a trebui sa inotam apoi pana la vaporul ce ne astepta si am reusit astfel cu ajutorul vaporului sa inconjuram intreaga insula
  • dupa revenirea in camping am fost invitati de organizatori la una dintre frumoasele Taverne de pe insula unde am degustat mancare traditionala greceasca.














Canionul Gria Vathra ( ziua 2: Alien, Ceaparu, Costache, Elena, Felix, Igor, Ioana, Tudor )



  • situat in partea de nord a insulei am avut parte de unul dintre cele mai frumoase si tehnice canioane de pe insula caruia nu-i lipsesc numeroase cascade, topogane si salturi
  • sa nu uitam de topoganul acela minunat de 17 m unde ne-am dat de vreo 3 ori fiecare...
  • altitudinea de intrare in canion este 750m iar denivelarea de 660m
  • timp de parcurgere: 6h30 pe o lungime de 2700m a canionului
  • cascada maxima: 45 m











Canionul Fonias ( ziua 3: Alien, Ceaparu, Costache, Elena, Felix, Igor, Ioana, Oana, Tudor )


  • tot in partea de nord a insulei intalnim cel mai acvatic canion. Noi am parcurs doar partea a doua a canionului cu intrarea la altitudinea de 330m
  • ca sa va dati seama cat de acvatic este...chiar si camera mea video a facut baitza
  • timpul de parcurgere a fost 4h30 pe o denivelare de 190m
  • pe acesta portiune a canionului am parcurs 11 cascade si un topogan
  • cascada maxima: 40 m
  • sa nu uitam de fagoti...cine stie cunoaste ;)










Canionul Tsidvogiani ( ziua 4: Alien, Ceaparu, Costache, Elena, Felix, Igor, Ioana, Oana, Tudor


  • localizat in partea de nord a insulei acest canion are intrarea la altitudinea de 700m si iesirea la 150m
  • in prima parte a canionului apa evita sa apara la suprafata, parcurgerea putandu-se face fara neoprene o bucata buna de vreme
  • parcurgerea canionului a durat 4h30 pe o lungime de 2000 m
  • obstacolele ce trebuiesc depasite pe canion sunt 17 cascade si 3 topogane
  • cascada max: 45 m
  • nu a fost cea mai buna alegere acest canion, putina apa, putina distractie...





Canionul Kousianda ( ziua 5: Ioana, Elena, Felix, Tudor )


  • situat in sudul insulei canionul necesita un mars de inaintare de 3h pe un traseu nu prea bine marcat pana la altitudinea de 760m
  • nu am sperat sa-l mai gasim dupa ce o buna perioada de timp n-am mai dat de nici un fel de marcaj, dar buna orientare a lu' Felix si Tudor ne-a dus la fix ;) Traseul a fost minunat, am vazut chiar si capre salbatice
  • parcurgerea canionului necesita 6h pentru depasirea a 27 cascade...frumos
  • cascada max: 38 m
  • marsul de retragere din canion ne obliga la parcurgerea unei parti a unui alt canion “ Vatos “ si a unui traseu destul de dificil pe coasta marii pana la plaja “ Pachia Ammos ” unde recuperam masina
  • acest ultim traseu ne-a pus capac, am ramas fara puteri pana sa ajungem la plaja, nu-mi mai simteam picioarele...s-au resimtit si cele 5 zile fara pauza de dat pe canioane











   









Ajunsi in tabara n-am mai fost in stare de nimic, am papat, apoi un dus apoi mai ca am adormit stand pe sezlong.... A fost prima noapte in care a si plouat .... astfel ca dupa zile de caldura aproape insuportabila am avut norocul sa ne si racorim.

  • A sosit si ultima zi....din nou strans corturi, facut bagaje si apoi sa ne indreptam spre port pentru a lua feribotul, unde am reusim sa luam si niste mici cadouri pentru noi si prieteni. A fost frumos pe feribot, 2 ore jumate am stat confortabil pe niste fotolii si ne-am uitat ca la cinema la niste emisiuni pe Discovery

  • Ajunsi in Alexandroupoli ne-am rasfatat cu o masa copioasa la una dintre tavernele de pe malul Marii Egee...apoi iar pe drum, iar prin Bulgaria, si in cele din urma pe ora 1-2 noaptea am ajuns si in Bucuresti.

Fotografiile au fost realizate de mine, Elena si Tudor.

A fost o experienta minunata! Multumesc!


Ioana



3 comentarii:

Rodica spunea...

Hehe, ma bucur tare mult ca te-ai hotarat sa te intorci in timp, ca e pacat sa ramana ture faine neblogguite :)

Constantin Gabor spunea...

Am facut doar accidental canyoning dar as face cu bucurie in mod intentionat in locurile astea!
Felicitari!

Anonim spunea...

wow! felicitari! superb!