luni, 4 mai 2009

Olanda 28.04-02.05.2009

Ideea de a pleca in Olanda o aveam inca din februarie cand ne-am intalnit cu Alice ultima data in tzara. Inca din martie ne-am luat biletele de avion pentru a nu mai da inapoi ;)

Asa ca pe 28 aprilie, la ora 6:40 a decolat avionul spre Dortmund in care ma aflam si eu cu Mada.

Nu am reusit sa ne rezervam bilete de tren pe net asa ca le-am luat din gara centrala Dortmund pe traseul Dusseldorf Hbf-Venlo-Delft.

La ora 14.28 Alice ne astepta in gara din Delft. De aici am luat-o pe jos inspre centru , am trecut pe la Institutul unde a studiat Alice (UNESCO - Institute for water education), iar apoi spre apartamentul unde a locuit in acesta perioada.

Orasul Delft celebru pentru ceramica albastra de Delft sau Universitatea Tehnica are aprox. 95000 locuitori si se afla la jumatatea drumului dintre Rotterdam si Haga. In oras se circula in general cu bicicleta, iar intre orase cu trenul...ce'i drept cam scump. In fata garii exista parcari imense pentru biciclete, asa cum sunt la noi pentru masini. Seara am facut o scurta plimbare catre Den Haag ( Haga ) pentru a ne lua biletele de tren pt. intoarcerea spre Dortmund, ocazie cu care am reusit sa fac si cateva poze prin Delft.

Gara din Delft

Pentru a doua zi ne-am programat o plimbare la Keukenhof, o imensa gradina de flori. Alice desi nu a putut veni cu noi ne-a dat toate indicatiile necesare. Din Delft am luat tren pana la Leiden, iar apoi autobuzul direct pana la park. Intinsa pe o suprafata de 42 hectare, gradina dispune de imense rondouri de lalele, dar si alte plante ( 7 milioane bulbi plantati cu mana ). Poti sa pierzi o zi intrega aici, te fascineaza frumusetea si coloritul lalelelor, mici lacuri unde mai vezi cate o lebada sau ratusca, sunt restaurante, bancute sau fotolii in iarba unde sa te odihnesti, deci prea multe cuvinte nu's de zis....o sa las pozele sa vorbeasca.

Seara ne-am intors spre Delft, iar apoi nu dupa mult timp am plecat spre Haga sa sarbatorim Queens Night. A venit cu noi si un prieten nepalez de-al lui Alice, Pramod. Trenurile erau deja superaglomerate, toata lumea din Delft, echipata in portocaliu se indrepta spre Haga. In gara din Haga era deja o multime de oameni, se imparteau palarii portocalii si traseul nu era greu de ghicit pentru ca toti aveau aceeasi directie. Intalneai cate o scena unde canta cineva, tarabe cu bere.....Heineken, apoi am dat de un parc de distractii si am vazut Parlamentul by night. Am jucat dartz sau am tras cu arcul pentru a castiga vreun papitoi de plush...insa sansa nu a fost de partea noastra. Ne-am plimbat pe strazile din Haga pana pe la ora 2 in noapte...

Urmatoarea zi ne-am planificat-o pentru Amsterdam, insa nu am plecat la prima ora. Ne-am mai plimbat putin si pe strazile din Delft, am fost pe la magazinele de suveniruri si am vizitat piata din centrul orasului.

Pe la ora 15.00 am plecat spre Amsterdam, tot cu trenul...de acesta data am facut aproximativ o ora pana la destinatie. Aici neavand nimic portocaliu pe noi ne-am achizitionat un spray de par portocaliu si ne-am vopsit in cap ;). Ulterior ne-am luat si cate un tricou, ca amintire...
Ca sa va puteti imagina ce a fost acolo...ganditiva la un festival al berii insa pe toate strazile din Timisoara. Sute de mii de oameni, tarabe cu suveniruri, haine sau alte lucruri, coffee shopuri, bautura, tigari, muzica...toata lumea sarbatorea, fiecare in felul lui. Ai putut vedea si albi, si negri, si europeni, dar si asiatici. Pe canale circulau vapoare pline de oameni care cantau, dansau.

Am ajuns si prin marile piete, am vazut si muzee...insa nu a fost momentul ideal de vizitat pt. ca toate muzeele erau inchise fiind zi libera pt. toti olandezii. In cele din urma am ajuns si in piata cea mare, unde se anunta cel mai mare concert. Oricum noi am ajuns la sfarsitul acestuia, cand lumea deja parasea locatia....Cel mai tare m-a frapat faptul ca pe strazi era plin de gunoaie, doze de bere, ambalaje, sticle.. n-am vazut asa ceva in viata mea...oricum nici cele mai mari containere pt. gunoi nu ar fi facut fatza.

Apoi ne-am indreptat inspre gara, insa nu inainte de a trece pe la o binecunoscuta locatie...Red Light District, locul unde prostitutia se face in mod legal. Din pacate poze n-am reusit sa fac deoarece fotografierea e interzisa ;)
Incet incet am ajuns si la gara din Amsterdam, obositi si cu dureri de picioare. Ajunsi la Delft n-am mai fost in stare de nimic....decat de un binemeritat somn.

Iata ca a venit si ziua de plecare si doar dupa o scurta plimbare prin oras - ca nu eram in stare de mai mult - ne-am indreptat spre gara cu destinatia Dortmund. Seara pe la 9.00 am ajuns aici si surpriza...in fata garii era plin de politzai si masini de politzie. Ulterior am aflat ca era vorba de ceva demonstratie antifascista. Am luat un taxi pan' la hotelul unde aveam rezervarea facuta si somn pana dimineata cand aveam zborul spre tara.

La intoarcere mi-a placut mai mult zborul pentru ca cerul era senin si am reusit sa vad peisajul mirific, muntii acoperiti de zapada. La 11.25 aterizam pe aeroportul din Timisoara....

Multumesc lui Alice pentru invitatie si gazduire !