miercuri, 5 septembrie 2012

Padis - 31.08-02.09.2012

Padis e unul dintre locurile mele preferate, insa destul de rar gasesc oameni cu care sa ajung aici. Dar se pare ca am strans o gasca pentru acest week-end: Bogdan, Tibi, Mada, Cristina. Ajungem bineinteles noaptea, dupa ora 1 la Glavoi, locul unde punem corturile. E frig si ne bagam destul de rapid in sacii de dormit, la somn.

Tibi avea stabilita si o intalnire aici cu vechi prieteni, cu care nu s-a mai vazut de 12 ani. Astfel ca de dimineata a mers sa le caute cortul; s-a intalnit cu ei si au stabilit sa se vada mai tarziu cand plecam pe traseu. Intre timp ne trezim si noi, luam micul dejun si ne pregatim pentru o zi de traseu, planul fiind Circuitul Galbenei. Vin si cei 2 baieti ( Dan si Bogdan ) si stabilesc sa ne astepte impreuna cu Tibi la Nea Costel la o cafea, la 50 m de cortul nostru. In 10 minute terminam si noi rucsacii de tura si merge la baieti. Acestia deja s-au lipit de o chitara, a lui Nea Costica, au facut din 2 chitari incomplete una buna si s-au pus pe cantat. Ne-am asezat si noi la terasa improvizata, am savutat cantarile...am cerut si noi o cafea, apoi o bere. Am cantat La multi ani! caci cu o zi inainte fusese ziua lu' Mada, am primit si o gustare din partea gazdelor; am mai luat o bere, baietii nu se opreau din cantat, chitara se plimba de la unul la altul...mai luam o bere, mai cantam "la multi ani!", amanam plecarea. Timpul a trecut fara sa ne dam seama, Nea Costel a pregatit un gulas asa ca pe la ora 2 luam si pranzul. Gazdele sunt incantate de ce aud, baietii nostri lautari merg sa ia chitara lor, mai de calitate :). Vin alti turisti sa ia de-ale gurii, se bucura de aceste cantari; vedem bucurie in ochii oamenilor; am vazut si lacrimi de fericire! Minunat! Desi planul nostru s-a dus pentru aceasta zi, nu ne pare rau, continuam petrecerea....cei 2 baieti trebuia sa se intoarca in Timisoara pana la ora 20.00, amana si ei plecarea...continua cantarea! Piese noi, piese vechi ce doar la Tibi le mai auzisem! Cantecul si chitara au mentinut prietenia intre Tibi si cei doi.

Insa tot ce e frumos se termina la un moment dat, asa ca baietii pleaca pe la ora 5 spre Timisoara, iar noi facem o mica plimbareala. Plecam spre Poiana Ponor, Izbuc Ponor, P. Caput, Cabana Cetatile Ponorului si retur la Glavoi. Luam cina si apoi ne strangem in jurul focului la Nea Costel.

Duminica hotaram sa indeplinim obiectivul stabilit de acasa, asa ca ne trezim de dimineata, strangem corturile, pregatim bagajele si plecam pe traseul Circuitul Galbena.
Varianta aleasa este Ghetar Focul Viu - Poiana Florilor - Cheile Galbenei - Av. Bortig - Balcoanele Cetatilor - Glavoi. Ne intoarcem la Glavoi, luam masa aici, ne intalnim si cu Clio si Anghelus la o poveste si plecam tarziu spre Stei. Aici ne intalnim cu Ani si Alex, mai stam vreo ora si apoi plecam spre casa noastra, Timisoara.

A fost un week-end minunat, neasteptat de frumos! Multumim lautarilor!