miercuri, 12 septembrie 2012

Congresul National de Speologie - Rasnov - 07-09.09.2012

Anul acesta Congresul National de Speologie sarbatoreste a 40-a editie. S-a desfasurat la Rasnov si a fost organizat de Clubul de Speologie Avenul Brasov. Fiind departe de casa si neavand cu cine sa merg dinspre Timisoara mi-am luat o zi de concediu si am plecat vineri inca de la prima ora cu un mini-autocar pana la Brasov. De aici circula foarte des niste autobuze pana in Rasnov. E prima data cand ajung la Rasnov. Iau legatura cu Tudorica si vine in intampinarea mea. Ajunsi la Pensiunea Valea Cetatii ma cazez si iau pranzul. Deja o parte din speologi sunt veniti, fiind participanti si la precongres.

Mergem la sala unde se tin festivitatile si sunt aranjate panouri pe care fiecare club de speologie isi poate expune activitatea speologica. Incep sa vina speologi din toate colturile tarii: Cluj, Oradea, Hunedoara, Craiova, Resita, Suceava, Bucuresti etc Seara tarziu ajunge si Elena si pregatim panoul nostru, al Geokarst Aventure ce prezinta ultimele expeditii in Asia ( Laos si Vietnam ) prin harti si fotografii.

Foto: Ani

Sambata ma trezesc inca de pe la ora 9.00. Incepe AG a FRS-ului, insa nu particip. Merg impreuna cu Elena la o cafea si ne intindem cateva ore bune la povesti. Pregatisem o proiectie cu Expeditia din Vietnam si mai voiam sa fac ultimele ajunstari la ea. Intr-o ora o finalizam si mergem la sala pentru a vedea daca s-a terminat sedinta. Nu s-a terminat, insa urmeaza sa inceapa un concurs in P. Valea Cetatii; asa ca ne lipim de gasca care merge acolo. Vizitam si noi pestera relativ recent amenajata, iar apoi mergem la cealalta iesire pentru a vedea cine castiga concursul, bravo Adi! :). Ne intoarcem la masina si decidem sa vizitam si Cheile Rasnoavei daca tot suntem in zona.

Foto: Roxana C.

Ne intoarcem la Rasnov cand deja erau incepute proiectiile. Intram si noi la final cu proiectia Expeditiei din Vietnam, Elena vorbeste pe marginea ei.

Foto: Ani

Terminam astfel la timp ca sa mergem si la masa festiva. Masa se tine in restaurantul Pensiunii Valea Cetatii, o mancare la fix...avand in vedere ca n-am apucat sa mancam nimic sambata. Restaurantul e plin, sunt in jur de 100 de persoane si este prezent chiar si Primarul Rasnovului. Sunt prezentate premiile la concursuri si Cristina ia cuvantul in noua calitate de presedinte al Federatiei Romane de Speologie. Felicitai Cristina !

Urmeaza petrecerea pe terasa, un dans, o bere si o vorba! Nu tine prea mult, lumea se cam retrage, astfel ca pe la ora 1 mergem in zona corturilor sa mai stam la o poveste. Mai mancam o tura si pe la ora 3 ne retragem in camere, unii ;-).

Duminica ma trezesc din nou de dimineata caci urmeaza AG Corsa - Salvaspeo Romania. Beau cafelutza pe terasa si pe la 9 merg spre sala, mai nimeni nu a venit inca. Incet, incet insa apar speologii obositi dupa seara dinainte. Dupa 10 incepem sedinta; care dureaza pana pe la ora 14.00. Imi iau la revedere de la Ani. Strang rapid bagajele si iau pranzul la pensiune. Imi iau la revedere si de la clujenii cu care ramasesem la masa si plec impreuna cu Radu spre Timisoara. Urmeaza un drum lung, caci avem cateva sute de km pana acasa.

Foto: Cristina I.

A mai trecut un an, a mai trecut un Congres. Sunt evenimente frumoase in care ai ocazia sa reintalnesti speologii din toate colturile tarii. Sa ne revedem la anul la Arieseni !