luni, 17 august 2009

Cupa Proteus si Trofeul Zarand - 14-16.08.2009

Anul acesta Concursul Naţional Cupa PROTEUS şi Trofeul ZARAND a ajuns la a 25-a editie si s-a desfasurat pe teritoriul comunei Bulzesti din jud. Hunedoara.
Pentru mine e primul an cand particip, insa nu in calitate de concurent, ci de sustinator. Gazdele evenimentului au fost Asociaţia Speologică PROTEUS Hunedoara şi Asociaţia Montană SPEOZARAND Brad.

Eu am plecat din TM vineri cu Ani si Alin si am ajuns undeva pe la ora 10 seara la locatia stabilita.
Am salutat organizatorii si ne-am pus corturile. Au ajuns ceva mai tarziu si Bogdan, Ovidiu si Radu de la Prusik. Apoi am mers si noi la foc pentru a socializa cu speologii, era ft multa lume, multi dintre ei ii cunosteam din diverse ture sau actiuni. Participanti au fost de la Speowest, Speodava, Cristal, Proteus, Zarand, Prusik, SNS, dar si de la clubul Cassovia din Slovacia, vechi prieteni speologi. Probabil au mai fost si alte cluburi dar nu-mi vin acum in minte...

Sambata a fost ziua de concurs, in prima parte a zilei a fost concursul de faleza la Podul Natural de la Grohot, o frumoasa faleza pt exersarea tehnicilor TSA.


Traseul nu a fost deloc usor, urcare pe o tiroliana, niste maini curente deloc lejere....deci nevoie de brand. Fiecare a parcurs traseul cu metoda care credea ca e cea mai rapida si pe care o stia. Timpii de parcurs ai traseului au fost foarte diferiti, de la 3.34 min pt Tudorica, pana la peste 15 min. Speologii din Slovacia ne-au aratat cateva tehnice " retro" de parcurgere a unei verticale.






Am stat ceva ore pe acolo...dar ni s-a facut foame la un moment dat. Ne-am intors la tabara, am papat si am savurat o bere rece de la magazinul satesc din zona.

A urmat apoi testul teoretic pentru participanti, care a constat din intrebari de carstologie si prim ajutor. Era ft importanta si teoria ( 60 % pondere din concurs ), iar partea de carstologie reprezenta si competitia pentru Trofeul Zarand.





A inceput seara sociala, am primit o masa delicioasa din partea organizatorilor, un bograci, dar si cozonaci, fursecuri, prajituri sau berea " Hategana " . A urmat apoi o serie de prezentari si filmulete din activitatea celor 2 organizatii organizatoare, dar nu numai....cam multe dupa parerea mea. A urmat marele chef pt cine a mai putut rezista, muzica, dans, stat la foc...











Eu pe la 1 cred ca am mers la cort, m-am bagat in sac, am pus castile pe urechi si am incercat sa savurez momentul ;)

Duminica pe la ora 10 a avut loc premierea, Cupa Proteus a fost castigata de Tudorica, iar Trofeul Zarand de catre Sindy de la Proteus...din pacate nush exact cum il cheama, sa ma ierte.





Am zis ca ar fi cazul sa speologim si noi ceva, dar ceva mai soft...asa de duminica. Am mers impreuna cu Ani, Alin, Dorel si Tudorica pe Ch. Ribicioarei la o pesteruta frumoasa, cu o verticala de maxim 30 m denivelare. Cu acesta ocazia a mai exersat si Ani tehnicile de echipare TSA, iar eu de parcurgere ;))

Ajunsi la Brad am facut switch de masini, adica m-am mutat la Ovi in masina si am plecat spre scumpul oras Temesvar... Ca sa incheiem ziua cu burtile pline am facut o escala la Mada care ne astepta cu niste sarmalutze ca la mama acasa. Multumim lui tanti Geta!

Frumoasa tura, buna organizare! Felicitari Zarand si Proteus !

Ioana

PS: "Viaţa nu e o operă de artă. E, mai degrabă, un bazar în care găseşti de toate, inclusiv nimicuri." - Octavian Paler - "Deşertul pentru totdeauna"

Niciun comentariu: